Subject: Mahasõidu rajamine RÜAMETSA kinnistule rajatava hoonestsuala tarbeks
From: "Annika Tuum" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 11 Aug 2025 12:46:27 +0300

Tere,

Soovime rajada Otepää vallas Nüpli külas asuva RÜAMETSA (63602:002:1564)
katastriüksustele hoonestusala (näiteks elamu ja abihooned) ning sellega
seonduvalt on vajalik  rajada piirnevalt Tatra-Otepää-Sangaste teelt (Tee
number 46)

kinnistule pääsemiseks mahasõit. Millised on tingimused mahasõidu rajamise
osas ja millest alustada.

Kov on hoonestuse osas vastanud positiivselt et kinnistule on lubatud uue
hoonestusala kavandamine.

Heade soovidega,

Annika Tuum

keskkonnaspetsialist

MOB: +372 55634990

 <https://www.valgapuu.ee/>

OÜ Valga Puu

Valga mnt. 2, Tõrva linn, Valgamaa 68606

www.valgapuu.ee <http://www.valgapuu.ee/>

 <https://foreko.ee/>

www.foreko.ee <http://www.foreko.ee/>

From: Annika Tuum
Sent: teisipäev, 5. august 2025 13:03
To: [email-masked]' <[email-masked]>
Subject: Küsimus RÜAMETSA kinnistule hoonestusala rajamise osas

Tere,

Palume teavet kas ja millistel tingimustel on lubatav Otepää vallas Nüpli
külas asuva RÜAMETSA (63602:002:1564) katastriüksustele hoonestusala
(näiteks elamu ja abihooned) rajamine, kas katastriüksustele laieneb
omavalitsuse üldplaneeringust tulenevalt uue hoonestusala rajamist
välistavad asjaolusid ?

Rüametsa katastriüksus on hoonestamata maatulundusmaa maakasutusega
185445.0 m² suurune maatükk, kinnistu, ülemine naaber on ajajooksul Ojamäe
ojale (VEE1008701) rajanud paisud ning selle tegevuse tagajärjel on ta VP
kuuluvat Rüametsa kinnistule laienenud üleujutused põhjustatud
kahjustused.

Kinnistu piirneb Tatra-Otepää-Sangaste tee tugimaanteega, tegemist on
kohaliku tasandi teega millele mahasõidu rajamine käib läbi kohaliku
omavalitsuse läbi. Teisele poole teed jääb Otepää looduspargi Otepää
piiranguvöönd ning kinnistul ehitustegevuse kavandamist piirnemine
kaitsealaga ei piira.

Palume samuti teavet kas uleujutatud ala asukohale on lubatav rajada
tehisveekogu (tiik), tegemist on liigniiske alaga ning tiigi rajamist
toetab asukoha relieef. Paisutus eelse olukorra taastamine (seisukodr mis
oli ajaloolistel ortofotodel)

ilmselt ei ole enam tõenäoline ning ala taasmetsastamise protsess
pikaajaline.

Heade soovidega,

Annika Tuum

keskkonnaspetsialist

MOB: +372 55634990

 <https://www.valgapuu.ee/>

OÜ Valga Puu

Valga mnt. 2, Tõrva linn, Valgamaa 68606

 <http://www.valgapuu.ee/> www.valgapuu.ee

 <https://foreko.ee/>

 <http://www.foreko.ee/> www.foreko.ee